שתי מהפיכות גדולות התרחשו בשנים האחרונות בעולם הדיגיטלי: הראשונה היא מהפיכת הרשתות החברתיות, אותה מובילה פייסבוק, והשניה היא מהפיכת הסמארטפונים, אותה מבילה אפל.
שתי המהפיכות הללו קשורות האחת לשניה באופן הדוק. נתונים טריים ששחררה אפל, מגלים כי האפליקציה המורדת ביותר בחנות האפסטור במהלך שנת 2010 היתה האפליקציה לפייסבוק. הנתון מוכיח כי אחת המוטיבציות העיקריות לשדרוג מכשיר הסלולר לסמארטפון מתקדם היא הרצון לגלוש ממנו בנוחות לרשתות חברתיות.
השימוש הנפוץ ביותר באינטרנט הסלולרי עד להגעת האייפון היה המייל, וזה היה נכון בעיקר למשתמשים עסקיים, שבחרו ע"פ רוב להשתמש בבלקברי. האייפון לעומת זאת פונה לקהל פרטי, ומתברר כי מבחינת הקהל הזה, השימוש בפייסבוק מכל מקום, בנוחות, מהווה מניע עיקרי לגלישה סלולרית.
החיבור לרשת החברתית הופך אצל רבים לטבע שני - כלומר למשהו שמלווה אותם לאורך כל היום. אנשים רבים כלל אינם מתנתקים מהפייסבוק במהלך היום, ונשארים מחוברים אליו לאורך כל שעות היממה. מכיוון שרוב האנשים צמודים לסלולרי שלהם רוב היום, זה אך טבעי שהחיבור לפייסבוק ייעשה מהסלולרי.
תחום השיווק בפייסבוק זכה בשנה האחרונה לתנופה גדולה מאוד, ורוב החברות הגדולות פתחו לעצמן דף מותג. השיווק הסלולרי נמצא עדיין בחיתוליו, אבל הציפיות לעתיד גדולות מאוד. עושה רושם כי חברות שיצליחו לשלב בין פעילות המותג שלהם ברשת החברתית לבין פעילות בסלולר - ימצאו את גיזת הזהב של השיווק העתידי.
גבע קרא עוז